Urząd Dzielnicy Wola Miasta Stołecznego Warszawy
W pobliżu wejścia znajduje się przycisk umożliwiający wezwanie asystenta.
W budynku są zainstalowane udogodnienia dla osób słabosłyszących.
Tłumaczenie na polski język migowy jest dostępne online.
Na miejscu jest dostępna tablica tyflograficzna dla osób niewidomych.
Na miejscu jest dostępny asystent dla osób niewidomych i słabowidzących. Na miejscu znajdują się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi i problemami z czytaniem
Urząd Dzielnicy Wola
Warszawa ma osiemnaście dzielnic. Każda dzielnica ma swój urząd. Urząd Dzielnicy Wola jest częścią Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.
Urzędem Dzielnicy kieruje burmistrz oraz jego współpracownicy. Urząd Dzielnicy jest podzielony na części. Te części to wydziały. Każdy wydział zajmuje się innymi sprawami.
Czym zajmuje się Urząd Dzielnicy Wola
- zajmuje się sprawami mieszkańców
- obsługa mieszkańców odbywa się w budynku urzędu
- dba o jakość pracy przedszkoli, szkół, instytucji kultury i obiektów sportowych na terenie dzielnicy
- dba o obiekty opieki medycznej, takie jak przychodnia lub szpital
- zarządza lokalami, budynkami i innymi obiektami na terenie dzielnicy
- dba o drzewa i roślinność na terenie dzielnicy
- dba o dobry stan dróg na terenie dzielnicy
- dba o czystość i porządek na terenie dzielnicy
Co możesz załatwić w Urzędzie Dzielnicy Wola
- sprawy związane z miejscem zamieszkania lub z pobytem stałym czy czasowym
- sprawy związane z dowodem osobistym
- sprawy związane z prawem jazdy
- sprawy związane z rejestracją pojazdów
- sprawy związane z pomocą pieniężną dla rodzin, takie jak fundusz alimentacyjny, 500+ i 300+, bon żłobkowy
- sprawy związane z prowadzeniem firmy
- sprawy związane z oświatą, na przykład możesz złożyć wniosek o dowóz osób z niepełnosprawnością do przedszkola lub szkoły
- sprawy związane z kulturą i sportem, na przykład możesz dostać pomoc pieniężną na działania kulturalne i sportowe
- sprawy związane z projektowaniem i budową budynków, na przykład możesz otrzymać pozwolenie na budowę
- sprawy związane z projektowaniem i budową dróg, na przykład możesz dowiedzieć się o lokalnych drogach, oświetleniu ulicznym, planowanych remontach i inwestycjach, możesz też zgłosić dziurę w drodze
- sprawy związane z ochroną środowiska, na przykład możesz zgłosić wycięcie drzew i krzewów albo zgłosić powalone drzewo, zepsute urządzenie na placu zabaw albo zaśmiecone ulice i chodniki
- sprawy związane z geodezją, na przykład możesz dostać pisemną informację dotyczącą położenia i wielkości twojej działki lub nieruchomości
- sprawy związane z nieruchomościami i lokalami, na przykład możesz postarać się o przyznanie mieszkania komunalnego lub mieszkania socjalnego. Są to mieszkania dla osób, których nie stać na zakup mieszkania.
- możesz wyrobić tutaj na przykład Kartę Warszawiaka, Kartę Młodego Warszawiaka i Kartę Dużej Rodziny. Karty te dają zniżki na przykład na zakupy, przejazdy lub bilety wstępu.
Gdzie i jak załatwić sprawę w Urzędzie Dzielnicy Wola
Sprawy urzędowe załatwisz w Wydziale Obsługi Mieszkańca. Możesz przyjść osobiście lub załatwić sprawę przez telefon. Swoją wizytę możesz wcześniej umówić telefonicznie
lub przez Internet. W Wydziale Obsługi Mieszkańca dowiesz się, jak załatwić daną sprawę. Dostaniesz odpowiedni formularz i dowiesz się, jak go wypełnić.
Kontakt
Numer telefonu: 22 443 58 00
Miejskie Centrum Kontaktu: 19 115
Możesz umówić wizytę w urzędzie przez system rezerwacji Urzędu Miasta.
Tłumacz języka migowego
Na stronie internetowej jest dostępny tłumacz języka migowego dla siedzib Urzędu Dzielnicy Wola przy:
Adres Urzędu Dzielnicy Wola
al. Solidarności 90
01-003 Warszawa
Wskazówki dojazdu
• Najbliższy przystanek tramwajowy: Wola - Ratusz
• Najbliższy przystanek autobusowy: Wola - Ratusz
Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00