Deklaracja dostępności Serwisu informacyjnego Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy

Urząd Dzielnicy Wola m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Serwisu informacyjnego Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy(link otwiera się w nowej karcie).

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Najpoważniejsze zidentyfikowane ograniczenia dostępności:

Niektóre zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości;
W niektórych materiałach multimedialnych brakuje napisów dla niesłyszących, transkrypcji oraz opisów tekstowych;
Przy znacznym powiększaniu widoku część elementów przestaje być widoczna oraz pojawia się problem z obcinaniem treści;
Przy włączonym w systemie operacyjnym trybie wysokiego kontrastu sporadycznie pojawiają się problemy z widocznością poszczególnych elementów serwisu;
Sporadycznie pojawiają się błędy w opisach i treściach przycisków oraz linków.

Wyłączenia

Mapy;
Dokumenty archiwalne opublikowane przed 23 września 2018 roku;
Treści zewnętrzne.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez: Fundacja Widzialni.org.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:

  • Sławomir Nosowicz.
  • E-mail: snosowicz@um.warszawa.pl
  • Telefon: 22 443 58 96

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Urząd Dzielnicy Wola
  • E-mail: wola.sekretariat@um.warszawa.pl
  • Telefon: 22 443 56 06
  • Adres: al. Solidarności 90
    01-003 Warszawa

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.(link otwiera się w nowej karcie)

Dostępność architektoniczna

Urząd Dzielnicy Wola, al. "Solidarności" 90

Dojście/dojazd:

Przystanki komunikacji zbiorowej w pobliżu obiektu: Wola-Ratusz 01, 02, 03, 04, 05, 06;

Miejsca parkingowe dla Osób z Niepełnosprawnością;

Wejście dostępne: wejście "A" od al. "Solidarności" 90 prowadzi do Sali Obsługi Mieszkańców;

Obsługa mieszkańca odbywa się na: parter;

Dostosowanie budynku:

Winda;

Obsługa z wykorzystaniem tłumacza Polskiego Języka Migowego online;

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością: parter dostęp z Sali Obsługi;

Miejsce uzyskania informacji dodatkowych:

parter, przy wejściu na Salę Obsługi Mieszkańców;

Telefon do osoby, która może udzielić wsparcia na miejscu: 22 4435800;


Urząd Dzielnicy Wola, ul. Syreny 18

Dojście/dojazd:

Przystanki komunikacji zbiorowej w pobliżu obiektu: Płocka Szpital 05, 06, 53, Sokołowska 04, 03; Stacja PKP Wola;

Miejsca parkingowe dla Osób z Niepełnosprawnością;

Wejście dostępne: wejście od ulicy Syreny;

Obsługa mieszkańca odbywa się na: parter;

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością: parter, od głównego wejścia w prawo korytarzem;

Miejsce uzyskania informacji dodatkowych:

parter, przy wejściu na Salę Obsługi Mieszkańców;

Telefon do osoby, która może udzielić wsparcia na miejscu: 22 4435740;


Urząd Dzielnicy Wola, ul. Żelazna 99

Dojście/dojazd:

Przystanki komunikacji zbiorowej w pobliżu obiektu: Wola-Ratusz 01, 02, 03, 04, 05, 06;

Miejsca parkingowe dla Osób z Niepełnosprawnością;

Wejście dostępne: W narożniku u zbiegu ulic Żelaznej i Żytniej;

Obsługa mieszkańca odbywa się na: parter;

Dostosowanie budynku:

Winda;

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością: parter, po prawej stronie;

Miejsce uzyskania informacji dodatkowych:

parter, na wprost wejścia do budynku;

Telefon do osoby, która może udzielić wsparcia na miejscu: 224455710;

Informacje o dostępności architektonicznej pozostałych budynków Urzędu m.st. Warszawy oraz Urzędów Dzielnic można znaleźć na stronie https://wsparcie.um.warszawa.pl/-/dostepnosc-budynkow

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Na portalu istnieją ułatwienia przeglądania treści przez osoby niedowidzące:
Zmiana wielkości czcionki;
Zmiana kontrastu.

Inne informacje i oświadczenia

Strona jest sukcesywnie udoskonalana pod kątem dostępności.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Miejskie Centrum Kontaktu 19115 czynne jest 24/7:
tel. 19115,
e-mail: kontakt@um.warszawa.pl,
Portal: https://warszawa19115.pl/
Bezpłatna aplikacja 19115
Czat: https://warszawa19115.pl/czat
Na stronie 19115 jest możliwość połączenia się z tłumaczem języka migowego.

Informacje o usłudze tłumacza migowego online oraz usłudze tłumacza migowego można znaleźć również na stronie https://wsparcie.um.warszawa.pl/-/dostepnosc-urzedu-1

Dostęp alternatywny można uzyskać kontaktując się z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Możliwe jest odczytanie treści niedostępnej (krótsze teksty - max do 1 strony A4).
Można również zarejestrować w 19115 wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowej. Zarejestrowany wniosek jest przekazywany do właściciela treści.