Prezentujemy najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami
- Kogo dotyczy wykwaterowanie?
Wykwaterowaniem objęci są mieszkańcy klatek II, III i IV
- Co z mieszkańcami klatek I i V?
Mieszkańcy klatek I i V mogą pozostać w swoich mieszkaniach. Ekspertyza nie wykazała tam wad związanych z konstrukcją budynku.
- Czy obecnie jesteśmy bezpieczni?
Dla Dzielnicy Wola najważniejsze jest bezpieczeństwo, dlatego budynek przy ul. Piaskowej 9 został objęty całodobowym monitoringiem elektronicznych urządzeń pomiarowych, które na bieżąco zbierają informacje dotyczące stanu technicznego budynku.
- Z kim mogę kontaktować się w sprawie sytuacji budynku przy ul. Piaskowej 9?
Dla mieszkańców budynku przy ul. Piaskowej 9 zostały uruchomione specjalne telefony, pod którymi można uzyskać niezbędne informacje.
Telefony dotyczące kwestii lokalowych (Wydział Zasobów Lokalowych UD Wola):
Numery stacjonarne czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16:
22 44 35 864, 22 44 35 865, 22 32 56 630
oraz numery telefonów komórkowych czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 18
- 519 047 178
- 507 737 916
Telefony dotyczące kwestii remontowych (ZGN Wola):
Numery telefonów komórkowych czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 18
- 789 486 389
- 723 243 699
- Kiedy musimy się wyprowadzić?
W pierwszej kolejności wykwaterowani zostaną mieszkańcy klatki II oraz osoby wymagające szczególnej opieki np. osoby niepełnosprawne. Wskazania lokali zamiennych dla mieszkańców klatki II nastąpią w najbliższych dniach. Ten proces nie będzie wymagał ze strony mieszkańców podejmowania jakichkolwiek czynności np. wypełniania druków. Wszelkie informacje będą przekazywane pisemnie i telefonicznie. Przeprowadzki rozpoczną się na początku września, a każdy mieszkaniec będzie z odpowiednim wyprzedzeniem poinformowany o dokładnym terminie. W następnej kolejności wykwaterowywane będą mieszkania z klatek III i IV.
- Czy Dzielnica zapewni mieszkania zamienne?
Mieszkańcy na czas remontu otrzymają pełnowartościowe lokale zamienne. Dzielnica dokłada wszelkich starań, aby były one w jak najlepszym standardzie. Wszystkie mieszkania będą świeżo po remoncie. Lokale te będą głównie położone w budynkach na terenie Dzielnicy Wola. Ze względu na liczbę lokali, które musimy zapewnić, mogą być one położone również w innych dzielnicach.
- Czy będzie można obejrzeć mieszkanie zamienne?
Tak. Po otrzymaniu wskazania lokalu zamiennego, będzie możliwość jego obejrzenia.
- Czy mieszkańcy będą mogli wrócić do swoich mieszkań przy ul. Piaskowej?
Tak. Wykwaterowanie i pobyt w lokalu zamiennym jest tylko na czas kompleksowego remontu budynku przy ul. Piaskowej. Mieszkańcy, którzy nie będą chcieli wracać na ul. Piaskową będą mieli możliwość pozostania na stałe w lokalach zamiennych. Każdy taki przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
- Kto pokryje koszty związane z przeprowadzką?
Przeniesienie do lokali zamiennych będzie odbywać się na koszt Dzielnicy. To Dzielnica odpowiada za zorganizowanie firmy przeprowadzkowej. Do jej zadań będzie należało zniesienie rzeczy, transport oraz wniesienie rzeczy do nowego mieszkania.
- Co z kartonami do przeprowadzki?
Dzielnica zapewni 20 kartonów na każdy lokal.
- Czy otrzymamy pomoc przy pakowaniu rzeczy?
Tego typu pomoc będzie realizowana przez Ośrodek Pomocy Społecznej dla osób, które nie mogą samodzielnie zabezpieczyć swoich podstawowych potrzeb. Każda taka sprawa będzie indywidualnie rozpatrywana w drodze wywiadu środowiskowego przez pracownika socjalnego.
- Co musimy zabrać ze sobą? Co z meblami na wymiar i zabudowami?
Z mieszkań muszą zostać zabrane wszystkie rzeczy, które nie są na stałe związane z lokalem. Po opracowaniu projektu remontu, który pokaże zakres prac i ewentualną ingerencję w lokalach, mieszkańcy będą mogli zdecydować czy chcą demontować meble robione na wymiar oraz zabudowy.
- Czy mieszkanie zamienne będzie miało ten sam metraż?
Mieszkania zamienne muszą mieć taki sam, albo większy metraż części mieszkalnej (pokoi) oraz taką samą liczbę pokoi jak dotychczas zajmowane mieszkanie.
- Czy zmieni się stawka czynszu?
Stawka czynszu pozostanie bez zmian. Ewentualne różnice będzie pokrywała Dzielnica.
- Jak będzie wyglądał remont bloku i czy będzie prowadzony w mieszkaniach?
ZGN Wola jest w trakcie wyłaniania wykonawcy rozszerzonej o dodatkowe badania ekspertyzy, która określi ostateczną metodologię naprawy. Wtedy również znany będzie szczegółowy zakres prac do wykonania.
- Czy wymagana jest zmiana szkoły lub przedszkola?
Decyzja należy do rodziców. Rodzice mogą pozostawić dzieci w obecnych placówkach lub przenieść je do placówek znajdujących się w pobliżu tymczasowego miejsca zamieszkania. W każdym przypadku Dzielnica oferuje pomoc pracowników Wydziału Oświaty.
- Co z piwnicami znajdującymi się w klatce I i V?
Piwnice znajdujące się w klatkach I i V nie muszą być opróżniane.
- Kto będzie pilnował pozostawionych mieszkań?
W tym celu planowane jest wynajęcie całodobowej ochrony.
- Jak będzie się odbywało przekazanie mieszkania?
Przekazanie mieszkania będzie potwierdzone protokolarnie i odbędzie się w obecności przedstawicieli ZGN Wola. Do protokołu będzie dołączana dokumentacja fotograficzna. Dopuszczalne jest również sporządzenie dokumentacji filmowej.