null

Na Woli do urzędu bez rezerwacji

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Wydział Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Dzielnicy Wola
Wydział Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Dzielnicy Wola

Urząd Dzielnicy Wola zmienia tryb pracy i zacznie przyjmować mieszkańców bez telefonicznej rezerwacji od 1 lipca. – Pamiętajmy, że pandemia się nie skończyła, dlatego prosimy o zachowanie dystansu, noszenie w środku maseczki oraz dezynfekcji rąk – apelują urzędnicy.

Ostatnie zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Dzielnicy Wola podyktowane pandemią koronawirusa zostały wprowadzone w czerwcu ubiegłego roku. Od tamtej pory placówki działały w trybie hybrydowym, a załatwienie sprawy na miejscu było możliwe jedynie po wcześniejszym umówieniu się przez telefon lub Internet.

Ta sytuacja zmieni się już 1 lipca. – Przywracamy pracę urzędu od wtorku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00, a w poniedziałki od 8:00 do 18:00. W środku prosimy jednak o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa epidemiologicznego, czyli o noszenie maseczki, dezynfekcję rąk oraz zachowanie dystansu – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola. – Nie chcemy dopuścić do sytuacji, w której interesant pobierze numerek, a nie załatwi swojej sprawy. Dlatego oszacowaliśmy maksymalną liczbę osób, którą jesteśmy w stanie obsłużyć każdego dnia przy danym okienku. O wyczerpaniu puli będziemy informować na stronie internetowej, oraz w mediach społecznościowych. Gdyby okazało się, że praca idzie szybciej – również poinformujemy o tym na naszej stronie – dodaje burmistrz.

Do dyspozycji będzie 7 stanowisk Wydziału Obsługi Mieszkańców, dwuosobowe stanowisko informacyjne i dwie kasy. Liczba numerków dostępnych każdego dnia:

C – kancelaria – 50 biletów dziennie,
D – Architektura, Infrastruktura – 31 biletów dziennie,
E – Nieruchomości/geodezja – 60 biletów dziennie,
F – Sprawy lokalowe – 25 biletów dziennie,
M – Karta Warszawiaka/Karta Dużej Rodziny – 31 biletów dziennie,
O – Ochrona środowiska/gospodarka odpadami komunalnymi – 31 biletów dziennie,
P – Świadczenie 500+ – 31 biletów dziennie.

Warto pamiętać, że niektóre usługi z zakresu WOM można załatwić w dowolnym urzędzie dzielnicy. – To sprawy związane z podatkiem od nieruchomości, podatkiem leśnym, rolnym i od środków transportowych, zaświadczenia o niezaleganiu bądź stwierdzające zaległość z tytułu podatków, opłata skarbowa, sprawy z zakresu geodezji, Bon Żłobkowy, wyprawka dla Warszawskiego Malucha czy Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka – wylicza Krzysztof Strzałkowski.

Od 1 lipca do dyspozycji mieszkańców będzie również 12 okienek wolskiej delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich. Tu również wprowadzony będzie dzienny limit w oparciu o dane sprzed pandemii:

– Ewidencja ludności i dowody osobiste – 50 biletów dziennie,
– Wydawanie dowodów osobistych – 50 biletów dziennie,
– Rejestracja pojazdów – 70 biletów dziennie,
– Wydawanie dowodów rejestracyjnych – 45 biletów dziennie,
– Prawa jazdy – 25 biletów dziennie.

Do każdej z wymienionych kategorii dostępnych jest również 12 biletów internetowych dziennie. Warto pamiętać, że sprawy związane dowodami osobistymi i meldunkami można załatwić w urzędzie dowolnej dzielnicy w Warszawie, a od 1 lipca również nadanie numeru PESEL.

Na stronie rezerwacje.um.warszawa.pl będzie można sprawdzić aktualnie obsługiwany numerek w czasie rzeczywistym, a także liczbę oczekujących, dostępne stanowiska i czas obsługi. Aby zapobiec gromadzeniu się interesantów w środku urzędu, na dziedzińcu zamontowano ekran, który będzie wyświetlał aktualne numerki.

– O wszystkich zmianach będziemy informować na bieżąco i robimy wszystko co w naszej mocy, aby obsłużyć jak największą liczbę mieszkańców – mówi burmistrz. – Wszystkich zainteresowanych jednak obsłużyć się nie da, więc jeżeli nasza sprawa nie wymaga natychmiastowej wizyty w urzędzie, to w imieniu pracowników apeluję, aby załatwić ją w nieco późniejszym terminie – dodaje.

 

Zasady otwarcia Wydziału Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Dzielnicy Wola od 1 lipca 2021