null

Do Urzędu tylko w maseczce

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Obsługa mieszkańca przy okienku
WOM Wola

Osoby nie stosujące się do nakazu zakrywania nosa i ust maseczką będą wpuszczane do budynków Urzędu m.st. Warszawy oraz obsługiwane w trybie bezpośredniego kontaktu z pracownikami Urzędu, wyłącznie w przypadku gdy okażą dobrowolnie lub na żądanie dokumenty potwierdzające zwolnienie z tego obowiązku.

Na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, od 24 stycznia 2022 roku wprowadzono następujące zasady obsługi klientów Urzędu m.st. Warszawy (w tym Urzędów Dzielnic):

  • Obsługa klienta prowadzona będzie we wszystkich sprawach realizowanych przez Urząd – po uprzednim umówieniu wizyty w systemie rezerwacji internetowych rezerwacje.um.warszawa.pl, a także  bezpośrednio w urzędzie bez konieczności umawiania wizyty;
  • Nieczynne będą siedziby USC w dzielnicach: Białołęka, Ochota, Wesoła, Wilanów i Wola. Mieszkańcy tych dzielnic mogą załatwiać sprawy w pozostałych siedzibach Urzędu Stanu Cywilnego (nie obowiązuje rejonizacja).

Obsługa klientów Urzędu będzie podlegała ograniczeniom wynikającym z konieczności zapewnienia bezpieczeństwa i wypełnienia wytycznych sanitarnych, takim jak: ograniczanie liczby klientów przebywających w siedzibie urzędu, obowiązek dezynfekcji rąk, zakrywania ust i nosa itp.

Osoby nie stosujące się do nakazu zakrywania nosa i ust maseczką będą wpuszczane do budynków Urzędu m.st. Warszawy oraz obsługiwane w trybie bezpośredniego kontaktu z pracownikami Urzedu, wyłącznie w przypadku gdy okażą dobrowolnie, lub na żądanie uprawnionych służb, dokument potwierdzający, że zgodnie z par. 25 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z 6 maja 2021 r. są zwolnione z tego obowiązku.

Kontakt z Urzędem możliwy jest drogą mailową i telefoniczną. Numery telefonów i adresy e-mail podane są na stronach www.warszawa19115.pl, www.bip.um.warszawa.pl oraz na stronach internetowych dzielnic.

Wszystkie informacje i dane kontaktowe dostępne są także pod numerem telefonu 19115.

Składanie pism wymagających podpisu możliwe jest drogą pocztową lub elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP (pismo musi być podpisane profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym).

Ogłoszenie zastępuje ogłoszenie nr 6 z 24.06.2021 r., które traci moc. Powyższa organizacja pracy Urzędu obowiązuje do odwołania.              

Lista czynnych siedzib Urzędu Stanu Cywilnego (nie obowiązuje rejonizacja)

  1. ul. Falęcka 10 (Mokotów)
  2. ul. Grochowska 274 (Praga-Południe)
  3. ul. ks. I. Kłopotowskiego 1/3 (Praga-Północ)
  4. ul.  gen. W. Andersa 5 (Śródmieście)
  5. ul. L. Kondratowicza 20 (Targówek)
  6. pl. Czerwca 1976 r. nr 1 (Ursus)
  7. al. Komisji Edukacji Narodowej 61 (Ursynów)
  8. ul. Włókiennicza 54 (Wawer)
  9. ul. S. Żeromskiego 29 (Bielany)
  10. ul. T. Chałubińskiego 8 (Sekcja Obrotu Zagranicznego)
  11. ul. M. Flisa 6 (Wydział Archiwalnych Ksiąg Stanu Cywilnego)