null

Burmistrz i seniorzy: Więcej niskopodłogowych tramwajów Obozową

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Przystanek tramwajowy. Do pojazdu wysokopodlogowego o numerze 23 ludzie wchodzą prosto z ulicy Obozowej.
Autor: UD Wola

Wolska Rada Seniorów zwróciła się do władz Woli o wsparcie postulatu obsługi tras tramwajowych za pomocą pojazdów niskopodłogowych. Postulat popiera burmistrz Woli, który zwraca uwagę, że choć większość kursów realizowana jest pojazdami niskopodłogowymi, na tej trasie mogłoby być ich więcej.

  • WRS zwróciła się z wnioskiem do burmistrza Woli o wsparcie postulatu skierowania na ul. Obozową tylko tramwajów niskopodłogowych.
  • W tym rejonie mieszka wielu seniorów i rodziców z dziećmi.
  • Infrastruktura towarzysząca nie ułatwia podróżowania osobom ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi.
  • Burmistrz Dzielnicy zwraca uwagę, że 1/3 tramwajów linii 23, to tramwaje wysokopodłogowe. 

Na swoim ostatnim posiedzeniu Wolska Rada Seniorów zwróciła się do burmistrza Woli z postulatem, by wystąpić do Tramwajów Warszawskich o kierowanie na trasę biegnącą ulicą Obozową wyłącznie tramwajów niskopodłogowych. 

Linie 20, 23, 24, które przejeżdżają tamtędy obsługują osiedla zamieszkiwane głównie przez seniorów i młodych ludzi z dziećmi. Te dwie grupy paradoksalnie mają ze sobą wiele wspólnego, jeśli chodzi o potrzeby komunikacyjne.

Seniorzy mają specjalne potrzeby, związane z wiekiem, zaś młodzi rodzice często podróżują z wózkami lub zabawkami dzieci takimi jak rowerki, z którymi trudno wsiąść do wysokopodłogowego tramwaju – tłumaczy burmistrz Woli, Krzysztof Strzałkowski.   

W tym miejscu infrastruktura też nie ułatwia życia.

Na trasie jest wiele przystanków bez wysepek, na których wysiada się prosto na jezdnię, co dodatkowo utrudnia wsiadanie i wysiadanie – mówi Marek Bojanowicz, przewodniczący Wolskiej Rady Seniorów.  

Postulat WRS poparły władze Woli. 

Niskopodłogowych tramwajów szczególnie brakuje w rozkładzie linii 23. Co trzeci pojazd na trasie pomiędzy Nowym Bemowem, a Pragą Północ od 6 do 20, to skład starego typu – podkreśla Strzałkowski. 

Linia obsługująca Koło na warszawskiej Woli, jest jedną z najstarszych linii tramwajowych w Warszawie (obok linii na ul. Kawęczyńskiej i ul. Stalowej), które nie mają wysepek i wsiada się i wysiada prosto z jezdni.